Tuesday, November 17, 2009

kita, drama dan aku

dalam hidup kita....banyak perkara yang kita simpan....kita tidak ceritakan....kisah kita...banyak perkara yang kita ingin cakap...tapi kita tak cakap...kita simpan...kerana kita rasa...ianya adalah yang terbaik untuk kita...tetapi hakikatnya...bukan itu yang sepatutnya...kita perlu cakap...walaupun ianya menyakitkan....dan tidak seperti kita harapkan....hasilnya....
kita adalah pelakon kepada kisah kita...kita juga pengarahnya...kita adalah seperti seorang pelakon yang memainkan sebuah cerita di plot - plot yang berbeza...dipentas yang berbeza...dan kita adalah pemain watak - watak itu....
aku juga begitu...kisah aku...tidak semua tahu...walaupun ada orang kata...dia tahu semuanya...tapi hakikatnya...hanya aku dan TUHAN tahu...apa yang aku rasa....kisah aku...banyak episodnya....setiap episod ada akhirnya....tapi bukan semua episod aku menggembirakan....diluar nampak tenang...didalam hati....aku biarkan....ia berlalu...aku mencuba...dan akhirnya....aku xtahu lagi...tetapi...aku akan tetap mencuba.....kerana aku tahu....kisah aku belum sampai ke akhirnya...dan aku belum mahu menutupnya...

No comments: