Tuesday, January 19, 2010

cherita kita

setiap hari....aku menanti....
kadang - kadang aku berkata....
adakah masih ada peluang....untuk aku....mengenali dia...

kadang kala...hati ini berbisik....berbaloikah penantian ini...
adakah dia dicipta untuk aku...
aku pergi....
dia pergi...
aku berharap dia akan kembali.....
aku pasti....aku akan kembali....
tapi dia....
belum tentu....
aku dan dia melangkah....
tetapi....
ke jalan -jalan yang berbeza....
aku masih memerhati akan dia....
walau hanya dari sudut mata....
aku pasti dan selalu akan berdoa...
agar dia kembali...
jika dia bukan untukku....
pasti ada yang lebih baik untuknya....

cherita kita...
pasti ada persamaan...


sepanjang jalan - jalan yang aku dan dia lalui....
dipenuhi penonton.....
yang bersorak gembira...ketawa bersama....menangis di belakang....
mereka mungkin memahami...
mungkin juga tidak....
mereka pasti akan menilai....
tetapi....
mereka tidak boleh menghukum...
apa yang kami lalui...
sepanjang laluan itu...hukuman menanti...aku dan dia...
kami dihukum...
oleh jalan yang kami pilih...
dan ia berhak...

cherita kita...
pasti ada persamaan...

cherita kita...
belum ada kesudahan....
masih berjalan....
kadang kala merangkak...
tapi...
perjalanan...
mesti diteruskan....
mungkin ada titik pertemuan semula...
aku...
dia...
tidak akan tahu...
sehingga...
jalan masih jauh...
untuk ditempuhi...
aku berharap...
cherita ini...
berakhir dengan indah....

cherita kita..


No comments: